SPREEKBUIS februari 2019 SPREEKBUIS februari 2019 14 15 Hoog bezoek! In ruim twee uur nam hij de aanwezigen mee in de resulta- ten van de Huntsman Corporation, de kansen en doelen van de diverse divisies, zijn overwegingen en business principes en de waarden die wat hem betreft belangrijk zijn voor een stabiele Huntsman Corporation met goede groei. Peter sloot na een vragensessie af met de woorden: “Rotterdam is een van onze beste sites, mijn vader droeg deze site een warm hart toe, hij had Rotterdam heel hoog zitten. Ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet.” HET EUROPEAN LEADER- SHIP TEAM ZET DE KLANT CENTRAAL Dinsdag 29 januari bezocht het European Leadership Team (ELT) Rotterdam. In de middag vond een ‘Roadshow’ plaats waarin zij de plannen van 2019 met ons deelden. Bij al deze plannen staat de klant centraal. Want dat was het thema van de Roadshow: ‘Customer Centricity’. Hoe leren we de klant beter kennen en hoe zorgen we ervoor dat we de klant centraal stellen in ons dagelijks werk en in de beslissingen die we nemen. Op donderdag 24 januari bezocht CEO en President Peter Huntsman onze site. De laatste keer dat Peter Rotterdam bezocht was in 2014, samen met President Polyurethanes Tony Hankins. Na een overleg met het European Operations Management Team was het tijd voor een Town Hall, waar veel collega’s aanwezig waren om naar Peter te luisteren. RUUKKI POLSKA SP Op 9 januari ontvingen wij in Rotterdam een delegatie van Ruukki, een van origine Fins bedrijf, voor een audit. Ruukki neemt sinds een aantal jaar Polymerische MDI van Huntsman Holland af en Polyol producten van Huntsman Ternate. Ruukki was zeer onder de indruk van de organisatie en was lovend over de openheid en kennis die we met hen konden delen. Ook gaven zij aan hoe netjes en schoon het terrein, de fabrieken en het laboratorium zijn. Het bedrijf kijkt uit naar een succes- volle langetermijnrelatie tussen beide ondernemingen en hecht belang aan de laatste testfase en implementatie van het PU-systeem voor reguliere productie. Gastheren op deze dag waren Lukasz Ogorzalek en Przemn Swiatkowski van Huntsman Warschau en Marcel van der Zon en Ronald van der Kooij van Huntsman Rotterdam. De rondleiding door de MDI 2-fabriek werd verzorgd door René den Heeten. BRUGG ROHRSYSTEM AG Op 11 januari bracht onze klant Brugg Rohrsystem AG, een bezoek aan Huntsman Rotterdam. Brugg is een belangrijke Zwitserse klant die isolatiepijpen maakt voor verwarming en koeling (voor grote projecten zoals stadsverwarming). Brugg is zeer kritisch op kwaliteit en met name de helder- heid van onze producten en wil graag samenwerken om kwaliteit te verbeteren. Een van de doelen van het bezoek was om te leren hoe je MDI kunt filteren in opslagtanks. Onder leiding van Ronald van der Kooij werd een bezoek gebracht aan C. Steinweg - Handelsveem B.V. om aan de hand van een proefopstelling naar de mogelijkheden te kijken voor het filteringsproces in opslag- en transporttanks bij Brugg. Van links naar rechts: Przemyslaw Swiatkowski (Huntsman Sales Manager), Monika Szymkowska (Ruukki – Logistics & Purchasing Manager), Aneta Chmura (Ruukki – R&D Manager), Lukasz Ogorzalek (Huntsman Technical Service Representative), René den Heeten (Technical Plant Manager), Blazej Kula (Ruukki – Technical Manager) en Ronald van der Kooij (Customer and Logistics Technology Adviser). Van links naar rechts: Ronald van der Kooij, Robert Koch (Brugg, Materials Processing Engineer), Jörg Ricken (Brugg, Head of Quality Management), Matthias Ruede (Brugg, Purchasing Manager) en Csaba Mikulai (Huntsman CEE & Baltic). IKEA NEEMT EEN KIJKJE IN DE KEUKEN VAN HUNTSMAN Op 29 januari bezocht een auditor van IKEA onze site. Ikea streeft ernaar dat iedereen een goed gevoel heeft over de producten die zij verkopen. Daarom werken ze hard aan relaties met leveranciers. Er werken in de hele wereld zo’n 600.000 mensen voor bedrijven die rechtstreeks aan IKEA leveren. IKEA wil erop kunnen vertrouwen dat medewerkers eerlijk behandeld worden. In het jaar 2000 lanceerde IKEA ‘IWAY’, de IKEA-gedragscode voor leveranciers. Alle leveranciers moeten aan de vereis- ten van IWAY voldoen. De code omvat minimumvereisten op het vlak van milieu, sociale impact en arbeidsomstandig- heden. Na uitgebreide gesprekken met medewerkers van onze HR-, EHS- en QA-afdeling, een lunch met ons European Leadership Team en bezoeken aan de fabrieken en het laboratorium, ontvingen wij bericht dat de audit succesvol was afgerond met een 100% score. De maximum score is voor de derde opeenvolgende keer behaald (2015-2017-2019), hetgeen voor de auditor een indrukwekkend resultaat en weergave is van hoge industriële normen binnen Huntsman. Huntsman levert onder andere schuimmaterialen voor matrassen, banken en stoelen aan Ikea.