SPREEKBUIS april 2018 SPREEKBUIS april 2018 8 9 De dag van... Mijn naam is José Beaupain en ik ben al geruime tijd werkzaam bij Huntsman. Eerst tweeënhalf jaar als uitzendkracht en vanaf 15 april 1989 in vaste dienst. Volgend jaar hoop ik mijn 30-jarig jubileum te vieren. Door reorganisatie (Avanti) ben ik de afgelopen veertien jaar technisch administratief medewerkster ge- weest bij de Rotterdam Maintenance Group (RMG). Sinds kort ben ik weer teruggekeerd op het ‘oude nest’ en maak ik deel uit van het Rotterdam Management Support Team als secretaresse bij het RMG. José Beaupain 12:00 Elke donderdag hebben we een zogenoemde zeepkist- sessie met alle RMG-collega’s. Tijdens deze sessie worden diverse onderwerpen besproken die de afdeling aangaan, zoals nieuwe werkprocessen en veranderingen in de afdeling. Daarna lunchen we gezellig met collega’s die niet naar de kantine gaan. Meestal gewoon een boterham, maar soms neemt iemand van thuis zelfgemaakte soep mee. En steevast eindigen we allemaal met een handje pelpinda’s, dat is er zo ingegroeid. Dus aan teambuilding geen gebrek! 13:00 De rest van de middag staan er diverse werkzaamheden op het programma, zoals zalen reserveren, broodjes bestellen, bestellen van kantoorartikelen, declaraties in Concur ver- werken en de adminstratie in het inkoopordersysteem. Heel veel afwisseling! En dan is het al snel 14:30 uur, tijd om af te sluiten en naar huis te gaan. 06:00 Ik ben meestal de eerste op de afdeling en doe dan letterlijk het licht aan. Dit vind ik zelf heel prettig, de dag alleen en rustig beginnen. Je kan al lekker veel mails wegwerken of nog een document afmaken van de dag ervoor. 06:45 De meeste collega’s komen binnen en dan ontbijten we samen, in het midden van de eerste verdieping. Dit doen we vaak met warme croissantjes, yoghurt en zelfs weleens met een Turks roerei! 07:15 De rest van de ochtend vul ik met diverse werkzaamheden zoals het restant van de mails beantwoorden, rapportages in SAP verwerken, notifications afmelden, H-accounts aanvragen voor ingeleend personeel en de daarbij behoren- de IT-wensen. Specifiek voor de donderdag is het maken van de License to Operate (LTO) lijst, waarin je de status van de werkzaamheden (notifications) kunt volgen. De betreffende medewerkers bekijken hier welke notifications openstaan en controleren of de werkzaamheden wel of niet zijn uitgevoerd. Na het maken van de bovenstaande lijst, maak ik rapporta- ges waarin verschillende KPI’s (Key Performance Indicators) zijn verwerkt. Zo kan de voortgang van de diverse notifications worden gevolgd. Verder werk ik voor diverse projecten, zoals de verhuizing de afgelopen maanden van het DA- naar het FC-gebouw. En ik ben voorzitter van de WOW groep Camaraderie, een leuke, enthousiaste groep die zich bezighoudt met het organiseren van diverse evenementen. De afgelopen twee jaar organiseerden we rond de kerst een gezellig moment waarbij iedere Huntsman-medewerker/ster zijn of haar kerstpakket onder het genot van een hapje en een drankje kon ophalen. 19 februari jl. zijn we met de RMG-afdeling verhuisd naar het gloednieuwe FC-gebouw. Dit was even wennen voor ons allemaal. Vooral het nieuwe werken, zoals flexplekken, clean desk policy en het nieuwe telefoneren via software op je laptop en met een headset op. Maar we beginnen ons er al echt thuis te voelen! Rotterdam’s steun en toeverlaat: het Rotterdam Management Support Team