b'SPREEKBUIS september 2020 SPREEKBUIS september 2020De weg kwijt? De omgeving verandert!aan de Moezelweg. Het treinverkeer gaat daarbij twee boogbruggen passeren, n bij de Thomassentunnel en n bij de Rozenburgse sluis. Vervolgens sluit het trac ter hoogte van de A15 weer aan op de bestaande spoorbaan. Eind mei werd de nieuwe brug, die de Thomassentunnel en de snelwegen A15 en N15 overspant, genstalleerd op het Theemswegtrac.In plaats van vijftig treinen, rijden er straks zon tweehon-derd per dag. Dat is nodig voor de nieuwe terminals die gebouwd worden op de Maasvlakte. De groei die daar plaatsvindt is moeilijk via de weg op te vangen.Het huidige spoor wordt na de opening van het Theemswegtrac afgebroken. De Calandbrug heeft het einde van zijn technische levensduur bereikt, maar krijgt na de definitieve buitendienststelling van het spoor een op-knapbeurt en wordt vervolgens overgedragen aan Rijkswaterstaat. Na een lange tijd thuiswerken, ben je misschien verbaasd als je weer op weg gaat naar HuntsmanBezoek Indorama Ventures Europe BV Rotterdam. De omgeving is in een paar maanden tijd totaal veranderd. De Holland tunnelIn het kader van leren van elkaar en hoe we zijn omgegaan met de Turnaround tijdens De Holland Tunnel is onderdeel van de Blankenburg- COVID-19, bracht een delegatie van Indorama Ventures Europe BV eind juni 2020 een bezoek verbinding, de nieuwe snelweg A24, die straks de snelwegHuntsman. Indorama heeft in oktober 2020 een Turnaround gepland. A20 bij Vlaardingen met de snelweg A15 bij Rozenburg verbindt. De eerste palen van de Holland Tunnel zijn Abril van Huizenen Niek Bezuijen ontvingen de heren Heldverzamelplaats annex rookruimte, de vele fietsen als alterna-inmiddels geslagen, maar het duurt nog een paar jaar(algemeen directeur), Van de Visch (maintenance manager)tief voor het busvervoer, het aannemersplein met looprou-voordat de tunnel af is. Als je vanuit Brielle de afslag naaren de heer Boom (EHS-manager). tes/ afzettingen, de vergunningenbalie met speciale toe-Huntsman neemt, zie je links de contouren van de nieuweEen presentatie werd gegeven over de aanloop naar degangsregels, de ingang/ uitgang naar de fabriek, de vele weg, met zandzakken en pilaren van beton. Er gaan ruimTurnaround van MDI-1 die in volle gang was toen we plotsstickers/ flyers/ spandoeken/pijlen en de interne afspraken vijfhonderd heipalen de grond in. Die palen zijn 25 meterte maken kregen met COVID-19. De maatregelen die daaropmet de onderaannemers/productiepersoneel. Het maakte lang en zon 45 centimeter breed. volgden, riepen veel vragen op bij de bezoekers. Met nameveel indruk bij de bezoekers. Na de aangeboden lunch reden hoe we, als Huntsman gehandeld hebben. Een wandelingde heren met veel praktische tips de poort uit.langs poort 5 met de bewijzering, de dubbele kantines, de Theemswegtrac doordachte kleedruimtes met dag/nacht kasten naastNiek BezuijenHet spoorgoederenverkeer van en naar de Rotterdamseelkaar, de speciale voetpaden naar MDI-1, de nieuwe haven ondervindt veel hinder wanneer de Calandbrug bij Rozenburg open staat. Andersom ervaart de scheepvaart hetzelfde bij een gesloten brug. Om een einde te maken aan dit oponthoud en voorbereid te zijn op de groei van zowel treinverkeer als de scheepvaart richting de Rotterdamse haven, investeren het Havenbedrijf, de overheid en Europese Unie in de aanleg van het Theemswegtrac. Deze nieuwe aftakking verbindt de haven van Rotterdam met het achterland. Volgens planning wordt het nieuwe trac eind 2021 in gebruik genomen.Het Theemswegtrac is een vier kilometer lang traject dat straks vanaf de Merseyweg over een verhoogd spoorvia-duct loopt langs de Theemsweg en via de Neckarweg tot 14 15'