Page 18 - Demo
P. 18


                                    SPREEKBUIS september 20255Een enkele keer werd de column vervangen door een samenvatting van de nieuwjaar speech, maar verder is de column een vaste waarde in Spreekbuis. Zoals Spreekbuis ook een vaste waarde is binnen Huntsman Rotterdam, en eigenlijk ook binnen Huntsman wereldwijd. Onze locatie is de enige met een personeelsblad, en dan ook nog een met een rijke historie. Ruim zestig jaar brengt Spreekbuis het wel en wee op onze site bij onze collega%u2019s en hun gezinnen thuis, informeert het omwonenden, omliggende gemeenten, klanten, bezoekers, relaties en onze partners en co-siters. Het is echter ook de laatste die we voorlopig in deze vorm zullen uitbrengen; gedrukt en thuisbezorgd. De laatste jaren is de frequentie van Spreekbuis teruggebracht, van ooit zes edities per jaar naar inmiddels drie. Niet vanwege een gebrek aan inhoud, maar het magazine rust op schouders van drie gedreven collega%u2019s, die dit naast hun dagelijkse werkzaamheden met veel liefde en professionaliteit doen. Maar het piept en kraakt, want de tijden zijn veranderd. De industrie verandert, de markt is veranderd en wij voelen dat als bedrijf ook. Ik schrijf daar regelmatig over en laat op social media van mij horen, de Ongecompliceerd en toekomstbestendigchemische industrie in Nederland en Europa staat onder druk. Dergelijke veranderingen dwingen je om mee te bewegen, en keuzes te maken die toekomstbestendig zijn. Deze keuze rondom Spreekbuis is er zo een. Spreekbuis verdwijnt niet, we maken het voor onze organisatie minder complex. Spreekbuis gaat digitaal en in een kleinere vorm verder. Spreekbuis evolueert. Op naar een mooie toekomst. Kal Khogali Noot van de redactie: op pagina 22 kun je lezen hoe je de vernieuwde Spreekbuis in de toekomst kunt (blijven) ontvangen.Occasionally, the column was replaced by a summary of the New Year%u2019s speech, but otherwise, it%u2019s been a steady feature in Spreekbuis. Just like Spreekbuis itself has been a steady feature at Huntsman Rotterdam and actually, within Huntsman globally. Our site is the only one with its own employee magazine, and one with a rich history at that. For over sixty years, Spreekbuis has brought the ups and downs of our site to colleagues and their families at home. It has kept our neighbors, surrounding municipalities, customers, visitors, partners, and co-siters informed.But this will be the last edition we publish in its current form: printed and delivered to your doorstep. In recent years, the frequency of Spreekbuis has been reduced from six editions a year to three. Not because we lack content, Uncomplicated and future-proofThis is a special column for me. My twenty-seventh in eight years at Huntsman Rotterdam.but because the magazine is carried by three passionate colleagues who do this alongside their daily work, with great care and professionalism. Still, it%u2019s starting to creak under the weight of changing times.Industry is changing. The market has changed. And we feel that as a company too. I write about it regularly and share my thoughts on social media. The chemical industry in the Netherlands and Europe is under pressure. These kinds of changes force you to adapt and make choices that are future-proof. The decision about Spreekbuis is one of those choices.Spreekbuis isn%u2019t disappearing. We%u2019re making it less complex for our organization. It%u2019s going digital and will continue in a more compact form. Spreekbuis is evolving. Here%u2019s to a bright future.Kal Khogali Editor%u2019s note: On page 22, you can read how to (continue to) receive the renewed Spreekbuis in the future. COLUMNDit is voor mij een bijzondere column. Mijn zevenentwintigste in mijn acht jaar bij Huntsman Rotterdam. 
                                
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22